Ons vakantieadres!

Ons vakantieadresOns, en misschien ook uw vakantieadres in Krk-stad! In dit huis op de foto rechts komen wij al vanaf 18 juli 1988 over de vloer,
dus 18 juli 2018 wordt dat dus al 30 jaar!

De eerste jaren hebben we nog een kamer gehuurd, maar daarna werd het dus definitief het gerenoveerde appartementje aan de achterzijde van deze woning, bij onze vrienden Zora en Ivan Juresic.

Hoe kwamen we bij Zora en Ivan terecht?
Dat we juist dáár terecht zijn gekomen had de volgende oorzaak. Wij waren kampeerders en trokken toen via Duitsland - Oostenrijk (en toen nog Joegoslavië) om de 2 dagen van camping naar camping. Zo zouden wij op 18 en 19 juli 1988 camping Jezevac op het eiland Krk bezoeken, om daarna als verste doel van onze vakantie naar camping Plitvice Korana bij de Plitvicemeren te gaan, om de meren te bezoeken.

Maar op het parkeerterrein van camping Jezevac op het eiland Krk aangekomen, komt er een Italiaan met zijn auto achteruit gereden, en rijdt me het rechter achterportier van onze BX in elkaar, dus dat was flink balen. Nadat we de hele middag op het politiebureau hadden doorgebracht om de boel te regelen, en geen zin meer hadden om onze tent op te zetten zijn we via het toeristenbureau bij het pension van Zora en Ivan terecht gekomen.

In 1989 hebben we Krk overgeslagen omdat het verste doel dat jaar Dubrovnik zou zijn. Daar zijn we al kamperend langs de kust van 31 juli t/m 2 augustus 1989 op camping Solitudo geweest. Uiteraard hebben we ook de stad DUBROVNIK bezocht. Daarna zijn we kamperend via Mostar - Jajce - Otocec - Gozd Martuljek - Asschau - Landsberg en Moerfelden, op 14 augustus 1989 weer in Nijmegen aangekomen.

Definitief
De jaren daarna hebben we nog wel gekampeerd, maar dan gingen we in één week kamperend naar Krk, dan bleven we één week in het appartement op Krk, om daarna in één week weer kamperend naar huis te gaan.

Totdat we in 1996 hebben besloten onze vakanties voortaan definitief in Krk-stad op het eiland Krk door te brengen, en we waren daar tot nu toe niet meer weg te branden!

Op de foto hiernaast zitten Zora en Ivan, Paula en ik op het terras van restaurant "Jezevac" in Krk-stad.

Maar aan alles komt een keer een einde, en we hebben besloten dat 2018 het laatste jaar zal zijn, en dat we dan definitief afscheid zullen nemen van "ons eiland" Krk, maar vooral van onze lieve vrienden Zora en Ivan, en natuurlijk ook van hun kinderen, en alle andere vrienden uit o.a. Kroatië, Oostenrijk, Nederland en Duitsland en van onze Nederlandse vrienden op het eiland Cres, die we in de loop van deze 30 jaar hebben leren kennen, we zullen dus met pijn in ons hart afscheid van hen moeten nemen. En om de pijn enigzins te verzachten kan men dat dus het beste doen met een uitgebreid à la carte diner, met natuurlijk een lekker drankje bij:
 "restaurant Jezevac" in Krk-stad.

Interesse om dit appartement óók te huren? Ga dan naar Appartement huren.

Plitvice
Maar om niet direct afscheid van Kroatië te moeten nemen, rijden we op zondag 3 juni 2018 van Krk naar Plitvicka Jezera, waar we dan nog een paar dagen zullen doorbrengen bij onze Nederlandse gastvrouw "Jannie Rapaic" die daar een prima B&B heeft.
Een bezoek aan de meren en omgeving is dan ook niet uitgesloten! Op de terugweg naar Nederland hebben we dan een overnachting bij Haus Hubertus in de plaats Wagrain in Oostenrijk.